
Jem bo polskie nowa kampania pod kuratelą Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji ma celu promocję polskie żywności.
W działaniach udział biorą firmy zrzeszone w POHiD do których należą największe sieci handlowe: Auchan Polska, Carrefour Polska, Galec (Leclerc), Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska, Kaufland Polska Markety, Metro Group/Makro Cash&Carry, Schiever Polska, Selgros Polska, Tesco Polska, Żabka Polska. Z danych POHiD wynika, że łączna wartość eksportu przez sieci handlowe to około 7 miliardów złotych.
Budżet akcji Jem bo polskie szacowany jest na 20 milionów złotych, a organizatorzy liczą, że minimalne korzyści z akcji to 100 000 dodatkowo sprzedanych ton jabłek. Ma to pomóc producentom, którzy zmagają się ze sporą nadprodukcją na rynku, spowodowaną przez rosyjskie embargo na unijną żywność.
Źródło: http://www.pohid.pl/news,show,157,Kampania-promocyjna-quotJem-bo-polskiequot.html